Head

Register

کنترل تردد از وظایف شرکت ترافیک هوشمند الیت است امسال 2000 فضای پارک اضافه خواهد شد

 مدیرعامل شرکت ترافیک الیت گفت: براساس قانون، درآمدی که از مدیریت پارکینگ‌های حاشیه‌ای کسب می‌شود، صرف مدیریت، ساخت و تاسیس پارکینگ‌های جدید خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی؛ مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت از افزایش 2000 فضای پارک غیرحاشیه‌ای در سال جاری خبر داد و گفت: در ابتدای سال جاری پارکینگ جنت به پارکینگ‌های تحت نظارت شرکت اضافه شد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پارکینگ‌های فردوسی و مجد نیز اضافه خواهد شد که با توجه به سرعت کار پیمانکار و تحویل پارکینگ، ممکن است پارکینگ‌های دیگری نیز اضافه شود.

وی افزود: خیابان‌ها و معابر، تعاریف مشخصی داشته و احداث پارکینگ‌های حاشیه‌ای در هر جای دنیا منوط به داشتن ویژگی‌های مورد نیاز است؛ شهرداری بر حسب نیاز و در صورتیکه خیابانی، شرایط استاندارد داشته باشد، می‌تواند از شورای ترافیک درخواست مجوز ایجاد پارک حاشیه‌ای درآن خیابان یا معبر داشته باشد.

هاشمی‌زادگان تصریح کرد: کنترل تردد از وظایف شرکت الیت بوده و دریافت وجه در مقابل پارک خودرو، عامل بازدارنده داشته و اعمال قانونی محسوب می‌شود ضمن اینکه نیم ساعت اول پارک رایگان است و شهروند می‌تواند قبل از پایان نیم ساعت از زمان پارک خودرو، پارکینگ را ترک کند تا خودروی دیگری از آن استفاده کند. وی ادامه داد: معابر جای پارک خودرو نیست بلکه محل تردد خودرو بوده و دلیل اصلی خط‌کشی معابر، کنترل تردد است. دریافت وجه از دارندگان خودرو نیز به منظور پایین آوردن زمان توقف در معبر است.

هاشمی‌زادگان با اشاره به اینکه هدف شرکت الیت، استفاده عادلانه خودروها از فضای پارک است، ابراز داشت: درگذشته 26 درصد توقف خودروها در خیابان‌ها زیر نیم ساعت بود اما در حال حاضر متوسط توقف                      زیر نیم ساعت خودروها در خیابان‌ها به 74 درصد رسیده است و این موضوع نشان از رسیدن به دستاوردی بزرگ در مدیریت شهری است.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت افزود: از آنجایی که اشخاص برای برآوردن نیازهای شخصی خود، مجبور به توقف در خیابان خواهند شد، این امکان برایشان فراهم شده است که در معبرها توقف داشته باشند اما باید صاحبان خودرو به این نکته توجه کنند که قبل از پایان نیم ساعت، معبر را برای پارک خودروی بعدی ترک کنند تا به این شکل زمان توقف‌هاکاهش یافته و خودروهای بیش‌تری از معابر استفاده کنند.

هاشمی‌زادگان ادامه داد: در سال 94 تعداد پارکینگ‌های غیرحاشیه از 17 عدد به 42 عدد رسیده است که این موضوع، اتفاق خوبی را در مدیریت شهری رقم زده است. ضمن اینکه پارکینگ‌ها در سطح شهر مشهد، همگی هوشمند شده و پارکینگی که در اختیار شهرداری باشد و به صورت قبضی اداره شود، وجود ندارد.

وی یکی از مهم‌ترین عوامل ترافیکی را کندی حرکت خودروها در معبر دانست و گفت: تمامی پارکینگ‌ها‌ی حاشیه و غیرحاشیه توسط شرکت الیت در یک پنل یکپارچه طراحی و مدیریت می‌شود بنابراین این امکان را برای دارندگان خودرو فراهم می‌کند تا قبل از رسیدن به مقصد از طریق وب سایت www.eliteit.ir و یا نصب نرم‌افزار همراه پارک بر روی گوشی اندروید خود از اطلاعات به هنگام تمام پارکینگ‌ها و تعداد فضای خالی پارک اطلاع یابند.